کیان مهرکیان مهر، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

کودک بهشتی

یبوست پس از زایمان

1392/9/25 11:43
نویسنده : لیلا
687 بازدید
اشتراک گذاری

مادران پس از زايمان (بویژه سزارین ) به دلايل خاصي مانند ‌تحرك‌نداشتن، تغذيه نامناسب، كمبود مايعات بدن، مصرف داروهاي ضددرد و اكراه از دفع مدفوع به علت و جود زخم‌هاي ناشي از زايمان ، دچار يبوست مي‌شوند .

خانم‌هایی كه بعد از زایمان ، سعی می‌كنند در رختخواب بمانند  ، باید به این نكته توجه كنند كه در معرض ابتلا به یبوست بوده  و اگر دچار یبوست شوند، ترس از درد و اكراه از دفع مدفوع ، می‌تواند شرایط زخم و بخیه‌های آنها را بدتر كند.

راههای کاهش یبوست پس از زایمان :
1-  مصرف روزانه 8 تا 12 لیوان آب، همچنین ، مصرف غذاهای مغذی حاوی فیبر، میوه و سبزی‌های فاقد نشاسته مثل انجیر، خرما، آلو و كلم‌ بروكلی ،  که بسیار موثر بوده و می‌تواند یبوست را از بین ببرد.
2- مصرف برخی از داروهای خانگی که منشا گیاهی دارند . از قبیل : عرق نعنا همراه با آب ساده  - کمپوت گلابی یا آناناس ، می تواند کمک کننده باشد .

3- از مصرف خوراکیهایی که باعث تشدید نفخ شکم می شوند (بلافاصله پس از زایمان )خودداری نمایید . از قبیل : موز ، سیب ، حبوبات و ....

4. منيزيم ، ماده طبيعي و بسیار مفیدی ، براي رفع يبوست است. معمولاً پزشکان معالج پس از زایمان ، تركيب‌هاي منيزيم مانند اكسيد منيزيم و كربنات منيزيم را برای مادران تجویز می کنند که توصیه می شود ار ترکیبات مذکور بر اساس مقدار مصرف تجویز شده استفاده نمایند.

5- هر چه تحرك  ، بیشتر باشد ، روده‌ها بيشتر حركت خواهند كرد. براي شروع فعاليت لازم است با همسر یا یکی از بستگانتان ، در اطراف خانه ، آهسته پياده‌‌روي كنيد. ( فعاليت و ورزش، باعث کاهش حالت يبوست مي‌شود . )

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک بهشتی می باشد