کیان مهرکیان مهر، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

کودک بهشتی

کولیک

1392/10/18 8:15
نویسنده : لیلا
984 بازدید
اشتراک گذاری

دردهای روده ای در نوزادان کولیک نام داره که معمولاً با نفخ شکم و سرو صدای روده ها همراهه ، تعدادی از کودکان بعد از تولد مبتلا به کولیک می شن و این امر اونها رو بیقرار و نا آروم می کنه ، کولیک بویژه عصرها و شبها ، تشدید می شه  ، به صورتی که ممکنه نوزاد تا دو ساعت بی وقفه گریه کنه ، کوچولوی ما هم کولیک داشت وقتی به پزشک مراجعه کردیم براش قطره کولیک - از (colic ez ) تجویز کرد ( هر 8 ساعت 5 قطره ) 

من علاوه بر این قطره ، مرتب بهش رازیانه و ترنجبین می دادم که نفخ شکمش خوب شه (یه روز در میون ، یه روز رازیانه یه روز ترنجبین ) در کل خیلی خوب بود و راضی بودم.

فقط بعضی شبا که اصلاً نمی خوابید و با داروها هم آروم نمی شد ، دو چیز خیلی خوب آرومش می کرد    1-  ماشین سواری : به محض اینکه سوار ماشین می شدیم آروم می شد و خوابش می برد . 2- روشن کردن سشوار ( بعضی وقتها که خیلی خسته بودیم و من و باباش نمی تونستیم بریم بیرون ، سشوار رو روشن می کردیم و میذاشتیم زیر گهوارش ، با صدا و لرزش سشوار ، سریع می خوابید ، یه کم که خوابش عمیق می شد سشوار رو خاموش می کردیم ) . هر دو روش خیلی خوب بودن . فقط استفاده از ماشین یه مشکل داشت : کیان مهر فقط در طول مدتی که داخل ماشین بودیم می خوابید . به محض اینکه می رسیدیم خونه و ماشینو خاموش می کردیم بیدار می شد و دوباره به خواب رفتنش خیلی دردسر داشت . اما وقتی از سشوار استفاده می کردیم بعد از اینکه می خوابید سشوار و خاموش می کردیم و دیگه بیدار نمی شد . (در نتیجه به نظرم سشوار از ماشین سواری بهتر بود.)

شیطون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

❤خونه نمدی❤
26 آذر 92 15:31
اگه حلقه اسم و ریسه اسم و آویز و خیلی چیزای خوشگل دیگه برای اتاق کودکتون میخواین یه سر به سایت خونه نمدی بزنید حتما نمونه هارو ببینید که پشیمون نمیشید namadi.ir با تشکر خونه نمدی
عکس فرش
26 آذر 92 15:47
سلام بچه ها ما عکس شما رو به قالیچه و تابلو فرش تبدیل میکنیم و درب منزل تحویل میدیم...... کافیست با ما تماس بگیرید... تا با کادوی شب عید که مامان بابا براتون خریدن خوشحال بشید... 09137290912
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک بهشتی می باشد